– Reklamácie akéhokoľvek druhu na kvalitu a množstvo vypáleného ovocného destilátu si môže pestovateľ uplatňovať najneskôr pri odbere destilátu priamo u obsluhy liehovaru. Po prevzatí destilátu, podpísaní vyskladňovacieho listu a zaplatení, sa reklamácie neprijímajú.
– Pestovateľ má právo a pracovník liehovaru povinnosť, mu na jeho požiadanie umožniť:
a/ kontrolu kvality ovocného destilátu
- degustáciou,
- vizuálne (čírosť),
b/ kontrolu obsah etanolu liehomerom a príslušnými tabuľkami na meranie obsahu etanolu,
c/ odmeranie množstva podľa meradla a overených mierok pri stáčaní do vlastných nádob.
– V prípade technickej poruchy a oprávnenej reklamácie je prevádzkovateľ liehovaru povinný uhradiť pestovateľovi odškodné za znehodnotenie kvasu alebo destilátu nasledovne:
a) vrátiť pestovateľovi celú sumu zaplatenú za vypálenie,
b) uhradiť znehodnotený kvas vo výške :
- čerešne, slivky: 0,15 € za 1 liter kvasu,
- marhule: 0,12 € za 1 liter kvasu,
- hrozno, jablko, hruška: 0,10 € za 1 liter kvasu,
- ostatné ovocie: 0,10 € za 1 liter kvasu,
c) znehodnotený destilát musí byť zlikvidovaný vyliatím do výpalkovej jamy za prítomnosti prevádzkovateľa i pestovateľa a musí byť o tom vypracovaný „Záznam o reklamácii“ s popisom dôvodu reklamácie, so stanoviskom a podpisom oboch strán.
– Pestovateľ je povinný zaplatiť poplatok vo výške 10,- € v prípade, ak nevypáli viac ako 5 l destilátu počas jedného pálenia.